Idei pentru longevitate * Ideas for longevity

img_23141. Fructe si legume        Fruits&vegetables

Fructele trebuie consumate in mese separate, fara a le combina cu alte alimente (atentie la smoothie-uri), iar cantitatea trebuie sa fie mica. Un fruct pe zi sau chiar la doua zile poate fi suficient. Legumele si verdeata, dar si semintele si germenii ar putea fi consumate (nepreparate termic, deci si semintele necoapte) zilnic, reprezentand peste jumatate din cantitatea totala de alimente pentru un adult cu program de miscare moderat. Concluzie: consumati vegetale proaspete, in fel de fel de combinatii: salate, supe-creme raw vegane, sucuri si smoothie-uri.

2.  Miscarea – efecte excelente asupra sanatatii        Stay active

Studiile din ultimele decenii au demonstrat ca efectele sportului sunt unice pentru organism si nu pot fi inlocuite prin alte metode. Exista studii care demonstreaza ca un program de miscare complex, ca dansul sau yoga, practicate vreme indelungata, chiar si MERSUL, cresc rata de regenerare a neuronilor si mentin functiile creierului. Sportul este unul din factorii de baza ai longevitatii, insa nu cel de performanta ci cel moderat. Se pare ca miscarea fizica, realizata zi de zi, „conserva” telomerii si creste foarte mult speranta de viata.  Sportul previne si foarte multe afectiuni, de la diabet si boli cardiovasculare, la afectiuni osteoscheletale si boli mintale.

3. Cresterea nivelului de glutation          Include antioxidants in your diet

Glutationul este cunoscut ca fiind cel mai puternic antioxidant din organism. Glutationul are functie de coenzima in numeroase reactii de oxidoreducere, fiind un puternic antioxidant al organismului nostru. Glutationul reduce stresul oxidativ, previne ateroscleroza si bolile de inima, imbatranirea si tulburarile neurologice. Totodata aceasta peptida „conserva” telomerii si ii protejeaza de factorii agresori. Glutationul se gaseste in aproape toate vegetalele, dar si in carnea de pasare (crescuta ecologic), grau, broccoli, oua, usturoi, ardei gras, carne rosie, peste, produse lactate, fasole, fructe, legume, sparanghel, avocado si nuci.

4.  Managementul stresului      Good stress-management

Emotiile si gandurile negative, dar si stresul, afecteaza starea de sanatate si duc la scurtarea telomerilor. Toate studiile demonstreaza efectele negative ale stresului. Daca te simti stresat/a, e vremea sa faci unele schimbari in viata ta pentru a face loc acelor activitati care iti fac placere, te destind, te emotioneaza si te incarca pozitiv. Managementul stresului nu este deloc usor, pentru ca presupune o strategie individualizata, de aceea trebuie sa te informezi cat mai mult si sa exerzesi tehnicile care iti plac, pana cand le stapanesti. Poti cere ajutorul unui profesionist, daca este cazul.

5.    Somnul sanatos        Quality  sleep

Un somn de calitate este somnul de noapte, de minim 8 ore. Omul ar trebui sa doarma cat timp este intuneric, natura stabilind bioritmul organelor interne. Suntem dependenti de ciclul Soarelui, de aceea ar trebui sa ne organizam astfel incat sa ne respectam cerintele corpului.  Somnul repara celulele, alunga tensiunile psihice, protejeza telomerii si sistemul nervos si alunga tensiunile psihice.

6. Mananci mai putin, traiesti mai mult       Eat with moderation

Se pare ca moderatia este buna in toate. Cercetatorii au descoperit ca un consum mai mic de calorii protejeaza telomerii si prelungeste viata. Animalele de laborator care au fost hranite cu o cantitate mai mica de alimente au prezentat o crestere a sperantei de viata. Stiti acea regula de a nu va ridica satui de la masa? Iata ca este foarte sanatoasa. Studiile arata ca o restrictie de calorii fata de media populatiei are un efect semnificativ in incetinirea proceselor de imbatranire. De asemenea, sunt studii care demonstreaza ca postul intermitent, dar fara alimente prajite, reduce riscul de cancer.

 

7.  Iubeste     Love people truly !

Acest sentiment atat de complex prezinta efecte extraordinare asupra organismului. Se pare ca iubirea este o forta vindecatoare, reprezentand o sursa energetica cum nu exista alta.

sursa:  www.kudika.ro

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s